Kalendarzowa jesień zagościła już na dobre. Cieszmy się nią, a zwłaszcza jej zdrowymi darami, których wbrew pozorom jest sporo i które świetnie można wykorzystać stosując dietę odchudzającą. Oto kilka z nich:

    • karczoch – cechujący się jednym z najwyższych poziomów antyoksydantów wśród warzyw
    • brokuły – w okresie jesiennym możemy cieszyć się mniej gorzką wersją tego warzywa
    • brukselki
    • bakłażan – bogaty w antyoksydanty, doskonały substytut mięsa we włoskiej kuchni
    • por i zielony groszek – warzywa, których nie warto kupować na koniec sezonu z uwagi na fakt, iż stosunkowo szybko podlegają procesom gnilnym
    • jarmuż – słodszy w porze jesiennej, uznawany przez wielu za najzdrowsze z warzyw
    • szalotka i czosnek – najsłodsze w okresie jesieni
    • jabłka
    • figi – świeże dostępne jedynie w krótkim okresie jesiennym, resztę roku cieszyć się musimy figami w wersji suszonej
    • winogrona – stosunkowo tanie w czasie jesieni. Pamiętaj, że im ciemniejsze tym lepsze.
    • gruszki i granaty
    • pigwa – doskonała do przetworzenia na dżem lub sosy. Spożywana na surowo jest dość cierpka w smaku.
Close menu