Kolorowe koktajle – smaczna bomba witaminowa dla każdego!

Koktajle owocowe i smoothie zachwycają smakiem oraz właściwościami prozdrowotnymi. Są źródłem witamin i ważnych dla organizmu wartości odżywczych. Dają siłę do pracy, regenerują organizm, a w gorące dni stanowią doskonałe orzeźwienie. Warto przy tym pamiętać, ze odpowiednio skomponowane koktajle owocowe i smoothie mogą wspomagać zdrową dietę i pomóc nam w utracie nadprogramowych kilogramów.

Kolorowe koktajle owocowe i smoothie są świetnym pomysłem na drugie śniadanie lub deser (ze względu na wartości odżywcze powinny być traktowane jako jeden z posiłków w diecie, a nie dodatek do niej). W zależności do doboru składników mogą mieć właściwości orzeźwiające, rozgrzewające lub sycące. Komponując nasze własne koktajle owoce możemy mieszać z wodą mineralną, jogurtem, maślanką, mlekiem lub kefirem, a nawet zieloną herbatą lub innym wystudzonym naparem ziołowym. Doskonałym dodatkiem od smoothie lub koktajli są również świeżo wyciskane soki owocowe. Wszystko zależy od naszej inwencji oraz powodu, dla którego sięgamy po koktajle owocowe i smoothie.

Gdzie szukać sprawdzonych przepisów?

W sieci możemy znaleźć całe mnóstwo sprawdzonych przepisów na koktajle owocowe i smoothie. Możemy się ich kurczowo trzymać lub traktować je jako inspirację. Ważne jest, żeby swoją przygodę z koktajlami i owocami rozpocząć od w miarę bezpiecznych połączeń, a więc smaków, które lubimy i które w naszym odczuciu współgrają ze sobą. W przeciwnym razie może się okazać, że bardzo zdrowy koktajl owocowy zwyczajnie nie będzie nam smakować i będziemy się zmuszać do jego wypicia, a nie o to chodzi. Sięgając po koktajle owocowe dla przyjemności powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi nie tylko ważne składniki odżywce, ale również cieszyć się przyjemnym smakiem i konsystencją napoju.

Wśród wielu propozycji koktajli, które możemy znaleźć w zarówno online, jak i w książkach kucharskich jest koktajl z kiwi i pomarańczy. Jest to bardzo pożywny koktajl, którym możemy z powodzeniem zastąpić drugie śniadanie. Do jego przygotowania będzie nam potrzebne:

  • 200 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy (w tym przypadku nie warto sięgać po soki z kartonów),
  • 1 duży banan,
  • 2 owoce kiwi,
  • 100 ml gęstego jogurtu,
  • 1 – 2 łyżki płynnego miodu.

Ponadto przyrządzenie koktajlu o odpowiedniej konsystencji będzie wymagało użycia odpowiedniego urządzenia miksującego. Może to być standardowy mikser kuchenny lub tzw. blender. W miarę jak koktajle i smoothie zaczną częściej gościć w naszym jadłospisie warto będzie się zaopatrzyć w specjalne urządzenie do smoothie (tzw. blender do smoothie), dzięki któremu szybko i bez brudzenia naczyń przygotujemy dowolny napój.

Wszystkie składniki blendujemy/miksujemy aż do osiągnięcia spójnej konsystencji. Koktajl poleca się pić bezpośrednio po przygotowaniu. Możemy jednak przygotować go z wyprzedzeniem. Należy przy tym pamiętać, żeby gotowy koktajl przechowywać w chłodnym miejscu, np. lodówce.

Osobom poszukującym innych inspiracji na kolorowe koktajle owocowe i smoothie polecamy również koktajl jabłkowo-marchewkowy ze szczyptą imbiru i kardamonu oraz specjalne przepisy na koktajle z blendera. Bez trudu znajdziecie je online. Smacznego!

Zapraszamy także do zapoznania się z naszą ofertą diety bezglutenowej oraz diety pudełkowej z dostawą do domu!

Close menu