Kiedy waga stoi w miejscu

To najprawdopodobniej jeden z najbardziej frustrujących problemów osób na diecie. Ciężko pracujesz na siłowni, spożywasz warzywa i owoce, wchodzisz na wagę, a skala ledwo drgnie. Brzmi znajomo? To zdarza się większości osób na diecie. Nie jesteś z tym sam.

dieta

    1. Nie zagładzaj się. Jeśli Twoja dieta to dieta niskokaloryczna, to z jednej strony notujesz znaczny i nagły spadek wagi. Z drugiej zaś czynisz sobie dużą szkodę. Kiedy bowiem spożywamy zbyt mało kalorii, nasz metabolizm ulega spowolnieniu, a wraz z nim kilogramy.
    2. stal drobne, możliwe od osiągnięcia cele. Oblicz 10% łącznego, planowanego spadku wagi i zrób z tego pierwszy ze swoich drobnych celów.
    3. Nagradzaj się produktami nie należącymi do grup spożywczych. Za każdym razem, kiedy osiągniesz cel lub masz poczucie dobrze wykonanej pracy, nagradzaj się poprzez zakup nowej książki, wizytę u kosmetyczki, czy też u fryzjera.
    4. Przypominaj sobie, że powolny spadek wagi to najlepszy sposób pozbycia się zbędnych kilogramów. Wiele badań dowodzi, że w ciągu tygodnia diety tracimy bezpowrotnie od 0,4 - 1kg. To oznacza, że pozbywamy się pustych kalorii, a nie mięśni.
    5. Nie skupiaj się na cyferkach na wadze. Dokonaj zakupu tradycyjnej wagi ze wskazówką, a nie wagi elektronicznej. Wszystkie cyfry zakryj kolorowym papierem. Za każdym razem kiedy wskazówka choć odrobinę kieruje się ku dołowi Ty odnosisz sukces.
    6. Znajdź kompana. Jeśli nie udało Ci się znaleźć kogoś, kto udzieli Ci osobistego wsparcia, zdecyduj się na rejestrację w wirtualnej grupie lub też lokalnym klubie osób na diecie.

dieta

  1. Korzystaj z aplikacji w telefonie lub online. W ten sposób będziesz mieć możliwość przeliczania tego, co spożywasz i dostrzec obszary wymagające udoskonalenia.