Jak zmienić swoje nawyki żywieniowe?

dieta

Właściwe nawyki żywieniowe i zachowanie to klucze do długotrwałego utrzymania prawidłowej wagi. Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że złe nawyki odciągają Cię od określonych celów? Stosowałeś różne diety odchudzające i nie widziałeś efektów? Nie jest zbyt późno by to zmienić. Wprowadź w życie poniższe zasady, a powrócisz na drogę zdrowego odżywiania.

  1. Określ co odciąga Cię od Twoich postanowień. Może są to wymówki? Czy rezygnujesz z planowania listy zakupów do warzywniaka lub listy posiłków? Stwórz listę nawyków, które chcesz zmienić i powodów dla których nie udało Ci się tego dokonać w przeszłości.
  2. Przygotuj się na zmianę. W notesie spisz pomysły w jaki sposób masz zamiar zmienić swoje przyzwyczajenia. Czy spożywasz sporo napojów gazowanych bez zastanowienia? A może podjadasz między posiłkami nie zastanawiając się czy faktycznie jesteś głodny, czy jest to już pewnego rodzaju odruch? Przygotuj się by zacząć myśleć o swoich wyborach i decyzjach.
  3. Ustal ramy czasowe i rozpocznij swoje nowe nawyki. Określ cel nadając mu początek i realny czas zakończenia.
  4. Poszukaj wsparcia dla swoich zmieniających się nawyków. Znajdź znajomego, który pracuje nad podobną sprawą lub przystąp do grupy wsparcia (osobiście lub online). Aplikacje lub strony internetowej mogą pomóc Ci wytrwać w ustalonych zmianach.
  5. Notuj i analizuj swój postęp. Notowanie swoich poczynań pomaga zauważyć postęp i utrzymywać go w świadomości. Jeśli cel został osiągnięty to wspaniale. To jednak nie wszystko. Teraz potrzebna jest bezustanne jego powtarzanie by przyzwyczajenie zagościło na dobre. Analizuj swoje cele i postęp by mieć pewność, że wciąż jesteś na właściwym torze, a zmiana Twojego nawyku powiodła się.

dieta