Alkohol i wysiłek fizyczny - czy da się to połączyć?

Jak się okazuje, osoby nie stroniące od alkoholu ale i czynnie uprawiające sport są zdania, że poranny jogging pozwala szybko pozbyć się alkoholowych kalorii z wieczora. Niestety nie działa to w ten sposób. Co więcej, alkohol nie pomoże nam też w przezwyciężeniu porannego lenistwa. Niemniej jednak, zabawne statystyki dowodzą, że osoby zaglądające do kieliszka cechują się większym prawdopodobieństwem utrzymania treningowej rutyny. Dlaczego więc alkohol i wysiłek fizyczny nie idą w parze?

catering_dietetyczny

    • Odwodnienie - alkohol jest moczopędny i sprawia, że nasze wizyty w toalecie są częstsze. To główny powód problemów z kacem. Odwodnienie kilkukrotnie ogranicza wydajność fizyczną. Jeśli więc wiesz, że będziesz spożywać alkohol, kluczowe jest skupienie się na nawodnieniu organizmu by utrzymać optymalny poziom płynów. I nie przesadź ze spożyciem alkoholu!
    • Zmniejszony dopływ krwi - alkohol powoduje obniżenie ciśnienia krwi. Efekt ten może spowodować zmiany w normalnym poziomie pracy serca i zakłócić jego optymalną pracę.
    • Słaba koordynacja - efekty spożycia alkoholu mogą być widoczne dopiero następnego dnia i objawiać się w niewielkich ubytkach w pamięci, osłabionej koordynacji i koncentracji. Jeśli uprawiasz jakikolwiek sport, alkohol może obniżyć poziom Twojej wydajności.
    • Problemy z trawieniem - u niektórych występują mdłości i niestrawność, będące następstwem trawienia alkoholu i odwodnienia. Alkohol podrażnia także śluzówkę żołądka.
    • Zmęczenie i obniżony poziom energii - To ponownie może być spowodowane odwodnieniem, jak i faktem, że alkohol ma właściwości depresyjne.

catering_dietetyczny

Ile więc alkoholu możemy spożyć?

Mężczyźni: maksymalna dzienna porcja to - 340 ml piwa, 140 ml wina, 42 ml likieru

Kobiety: maksymalnie 1 drink dziennie

Z pewnością stosując dietę odchudzającą warto wprowadzić do swojego życia także inne elementy zdrowego żywienia i unikać alkoholu.