Pamiętajmy o jesiennych darach natury

catering_dietetyczny

Kalendarzowa jesień zagościła już na dobre. Cieszmy się nią, a zwłaszcza jej zdrowymi darami, których wbrew pozorom jest sporo i które świetnie można wykorzystać stosując dietę odchudzającą. Oto kilka z nich:

    • karczoch - cechujący się jednym z najwyższych poziomów antyoksydantów wśród warzyw
    • brokuły - w okresie jesiennym możemy cieszyć się mniej gorzką wersją tego warzywa
    • brukselki
    • bakłażan - bogaty w antyoksydanty, doskonały substytut mięsa we włoskiej kuchni
    • por i zielony groszek - warzywa, których nie warto kupować na koniec sezonu z uwagi na fakt, iż stosunkowo szybko podlegają procesom gnilnym
    • jarmuż - słodszy w porze jesiennej, uznawany przez wielu za najzdrowsze z warzyw
    • szalotka i czosnek - najsłodsze w okresie jesieni
    • jabłka
    • figi - świeże dostępne jedynie w krótkim okresie jesiennym, resztę roku cieszyć się musimy figami w wersji suszonej
    • winogrona - stosunkowo tanie w czasie jesieni. Pamiętaj, że im ciemniejsze tym lepsze.
    • gruszki i granaty
    • pigwa - doskonała do przetworzenia na dżem lub sosy. Spożywana na surowo jest dość cierpka w smaku.