Pięć kroków by jeść mniej wieczorami

obraz

Wszyscy doskonale wiemy, że jedzenie w porze wieczornej, zwłaszcza tuż przed pójściem spać nie jest dobre ani dla naszego ciała ani dla talii. Im bliżej pory snu zajadamy, tym większe prawdopodobieństwo, że pochłonięte kalorie zostaną zwyczajnie zmagazynowane i wszystkie wysiłki włożone w utrzymanie diety odchudzającej okażą się bezcelowe .

To ciężkie wyzwanie do pokonania ale przestrzeganie poniższych pięciu kroków pozwoli Ci cieszyć się zwycięstwem.

    1. Zjedz wystarczająco w ciągu dnia. 
      Nie pozwól by Twój zegar się zdezorientował i przestawił na jedzenie zbyt dużych ilości późnym wieczorem. Skup się na jedzeniu większej ilości podczas lunchu i śniadania. Czasem traktowanie lunchu jako głównego posiłku może pomóc. Wszystko to sprawia, że wieczorem nie czujesz się straszliwie głodny i możesz poradzić sobie z przejadaniem się.

catering_dietetyczny

  1. Niech Twoja kolacja będzie zbilansowana. 
    Trzymaj się zasady - pół talerza warzyw, 1/4 talerza produktów bogatych w proteiny i 1/4 produktów bogatych w węglowodany.
  2. Pozwól sobie na jedną przekąskę po kolacji. 
    Ta sztuczka oznacza zjedzenie przekąski lub deseru na koniec kolacji. Dla mózgu oznacza to zakończenie spożywania posiłków. Wieczorem skup się na pracy, zrelaksuj się i nie myśl o jedzeniu.
  3. Wybierz nową wieczorną rutynę. 
    Jeśli do tej pory o 20:00 sięgałeś po przekąskę, zamień tę czynność na inne przyzwyczajenie, które nie wiąże się z jedzeniem. Nowe hobby, relaks z nową techniką. Postaraj się poświęcić czemuś co wymaga użycia rąk - haftuj lub np. układaj puzzle. Cokolwiek.
  4. Umyj zęby. 
    To tak proste, jak wygląda, a dla niektórych to najlepszy ze sposobów. Około godziny po kolacji umyj dokładnie zęby, a chęć na przekąskę odejdzie. Wszak kto chciałby myć zęby dwa razy?