galeria

catering_dietetycznycatering_dietetyczny

O czym warto pamiętać będąc na diecie bezglutenowej

Gluten jest mieszanką białek roślinnych występującą w ziarnach zbóż – pszenicy, owsa, żyta i jęczmienia. Najważniejszym źródłem glutenu jest pszenica.

    catering_dietetyczny Wielu lekarzy i dietetyków uważa, że wykluczenie z posiłków produktów pszennych przyczynia się do pozbycia wielu problemów zdrowotnych o podłożu alergicznym, metabolicznych, a także neurologicznym.
      catering_dietetyczny Jednak dieta bez pszenicy może się okazać dietą o za małej wartości odżywczej . Skutkować może obniżeniem spożycia błonnika pokarmowego oraz zwiększeniem spożycia białka i tłuszczów. Aby temu zapobiec należy pamiętać o wprowadzaniu do pożywienia innych, wartościowych pokarmów, zawierających odpowiedniki eliminowanych produktów.
        W miejsce eliminowanych produktów z pszenicy należy wprowadzić produkty zawierające inne zboża, np. jęczmień, żyto, owies. W przypadku, gdy nasza dieta całkowicie wyklucza gluten zaleca się spożywanie produktów zawierających ryż, kukurydzę, proso, grykę, sezam, tapiotkę. catering_dietetyczny Do swoich posiłków należy wprowadzić także odpowiednią ilość warzyw strączkowych, orzechów, jaj, ryb oraz warzyw i owoców. Układając dietę bezglutenową warto pamiętać, by kaloryczność przetworzonych produktów bezglutenowych była zbliżona do produktów tradycyjnych.

        O wszystkich tych zasadach doskonale wiedzą dietetycy firmy z cateringiem dietetycznym Diatta, którzy dla naszych Klientów układają odpowiednie diety bezglutenowe.
        obrazek
        1000 znaków pozostało